Premiär för Sandra var namnet, första inlägget!

Tänkte börja skriva ned lite tankar idéer och funderingar som jag har. Skriver lite sporadiskt då jag har något vettigt att säga. Eller ibland då jag bara vill skriva en massa skit, ni märker vell.

Inatt har det iaf snöat, ganska så mkt och oturligt nog så är det glashalt under, stackas alla äldre en dag som denna. Trött som jag var i morse då jag skulle till jobbet så halvsprang jag (som vanligt) ned till bussen och vips vid parkeringen Bomp! Rakt ned i marken, jaha årets första fell down ett noll till vädret då. Bara resa sig upp då tanken såklart ploppar upp väldigt originellt "hoppas ingen såg mig" fortsatte gå trots att knäet gjorde ont som fan!

På tal om vädret då vi ändå är inne på det, hur uppkom vintern och varför får inte vi lyxen att ha sommar året om ? Ok det kan vara mysigt att ha lite snö vid jul, ja menar det tillhör ju julen, tradition helt enkelt! MEN efter julen och före julen vill jag gärna slippa allt slask, snö, is minusgrader kalla mornar, mörker typ dygnet runt, kan ju göra en smått deprimerad. Ser mig själv som en välbärgad pensionär sitta vid mitt vackra inredda sommarhus vid indiska oceanen eller varför inte på tropiska Hawaii, drömmer mig bort. Äter frukt och sipprar vin.. mmmm me like! Kanske är det då dags att börja jobba så man hinner tjäna ihop till pensionen, eller så fortsätta hoppas på att Tobias blir vår nya stads minister som han lovat! Hehe..


Klockan är elva och jag har redan varit och jobbat, städat KappAhl. Sitter här nu rastlös och har inget att göra, ska nog gå och läsa ut boken som jag håller på med . Kanske bestämma mig vad som ska ske ikväll salsa och fest, eller middag och bio med sambon?!.

NU: en kopp the med honung, filt, soffan, bok! (the är typ det enda vi har här hemma, finns det ngt värre än slutet på månaden innan löning då man har noll saker hemma, dregglar och är hungrig över allt! Men sen finns det dock en sak som är bättre och det när man har stor handlat och fullproppat i kyl/frys och skafferi =frosseri,
Nej ikväll bär det av och fet handla, måste bara komma på först vem vi ska lura för att köra dit oss, biljävel som inte fungerar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0